Wolny odbiór

Nietypowe zachowania sprzętu, problemy z jakością produktu, itp.
Fuzel_Warrior

Wolny odbiór

Postautor: Fuzel_Warrior » 31 paź 2016, 17:59

Witam - jestem nowy w temacie. Dopiero co zakupilem sprzet. Kolumna ok 160 cm ( razem z katalizatorem ), keg 50L, grzalki 3,5 kW, OLM . Wypelnienie sprezynkami, 4 termometry ( na kegu, 10 polka, pod OLM, na glowicy ). Rura 63,5 SMS, "latarka " tuz pod glowica.
Probny przebieg zrobilem na wodzie. Wszystko ok.

Pierwszy "prawdziwy" przebieg poszedl wczoraj. Grzanie okolo godziny, stabilizacja nastepna godzina. Zaczynajac na kegu mialem 87 stopni na nastepnych termometrach patrac od dolu 79,78.6, 78.4 ( na glowicy ).
W srodku 45l cukrowki +- 20% ( drozdze alcotec Turbo Yeast 48 ). Ogolnie wyszlo mi okolo 8l spirytusu ( liczac z odrzutami, podpalkami, i wszelkimi innymi gonami ). Pierwsze 4l poszly pieknie, nastepnie zaczela mi rosnac temteratura na 10 polce. Obnizenie tempa odbioru zatrzymalo ten proces. Na razie nie ruszalem OLM, odbior prowadzilem tylko z glowicy.

Do czego zmierzam - tempo odbioru bylo w okolicach 15-max 20 ml / min. Po pierwszych 4l tylko wolniej. Zeby utrzymac temperature na 10 polce musialem zejsc do 7-10 kropel na sek max. Pelny przebieg zajal mi 11,5 godziny. Posilkowalem sie informacjami na forach - w zasadzie wszedzie pisza ze odbior na poziomie 25ml/min to norma. Zakonczylem proces kiedy temperatura zaczela rosnac w zasadzie lawinowo na 10 polce ( doszla prawie do temp kega(96.7 stopni na kegu ) ). Odbior glowny z glowicy przerwalem na 80 stopniach, pogon zebralem do 85 stopni - jakies 300ml. Moglbym bawic sie dluzej ale nie mialem juz sily. Noc czarna, a do pracy wstac trzeba...

Sprawdzilem wypelnienia ( w katalizatorze i kolumnie ). Nie sa ubite, zabrudzone ( na moje niewprawne oko wygladaja ok ).

Jakies pomysly / wskazowki?
Z gory dzieki.

aronia

Re: Wolny odbiór

Postautor: aronia » 31 paź 2016, 19:19

Jaką mocą grzałeś?